Milyen fejhallgatót vegyek?

Posted By Szecso on 2020. febr 10.


.
Számos márka megannyi terméke néz ránk a fejhallgatók piacán. Rengeteg féle szempontot érdemes végig néznünk, ha vásárláson törjük a fejünket. Itt nincs akkora monopol helyzetben egy cég sem, mint a hangtechnika bizonyos más területein, szinte minden szakterületen megtalálható több remek választás is, mi azonban most kiemelünk mindezek közül egyet-egyet, néhány érvvel alátámasztva, miért is az a kedvencünk.

Az alábbiakban tehát kiemelünk egyet  a kedvenceink közül, a három fő fejhallgató kategóriánk szerint. Leírjuk, mik a – szerintünk – lényeges szempontok egy fejhallgató vásárlása esetén, a választottunk pedig miért is felel meg ezeknek.

DJ Fejhallgatók

A DJ műfaj egy igen speciális fejhallgató használatot igényel. Nehéz terepen, „veszélyes környezetben” kell jó hangot sugároznia, egy buliban bármi megtörténhet. Ráül valaki, leöntik, eltörik, stb. Természetesen ettől egyik eszköz sem védhető 100% eséllyel meg, de a HD-25 olyan kialakítással és anyaghasználattal rendelkezik, hogy – bár vicces mert elsőre egy törékeny gyenge konstrukciónak tűnik – az egyik legstrapabíróbb füles. Ha véletlenül mégis baja történik, gyakorlatilag az utolsó csavarig mindenből lehet pótalkatrészt szerezni. Fülpárnája is igen sokéig bírja. Zárt kialakítású – ami egy hangos buliban szintén elvárás – viszont kényelmes, könnyű súlyú, alig nyom valamit. Illetve összehajtható, így egy egész pici táskában is elfér. Na és persze egy dologról nem beszéltünk még, a hangjáról. Arról sokat nem is tudok írni, hibátlan! Nem véletlen, hogy a hazai DJ társadalomban magasan a legelterjedtebb füles.

Szintén kiemelt típusaink: Pioneer HDJ-X5, Pioneer HDJ X-7, Technics RP-DH1200

Az összes DJ fejhallgatónkat megtalálod ide kattintva!

Sennheiser HD-25

Stúdió fejhallgatók

Egy stúdió fülesnél egészen mások az elvárások. Jó, ha fül köré simuló párnával rendelkeznek, hogy hosszú távon, sok órán munka során se nyomja fülünket. Nem árt – bár nem törvényszerű – a nyitottabb kialakítás. Jó szolgálatot tehet egy kellően hosszú, strapabíró kábel, és szintén viszonylag masszív ház. Hangzásvilágban pedig a linearitás a legfontosabb. Míg egy DJ fülesnél szinte mindig találhatunk egy kis mély/magas kiemelést, ami buliban jól dolgozik a DJ keze alá, addig egy stúdió keverője előtt a legfontosabb a valósághű, lineáris hangzás, már csak azért is hogy sokáig bírja fülünk a használatot. A K-240 MKII nem a legerősebb a palettán, de talán az egyik legjobb ár-érték aránnyal rendelkező füles, éppen ezért is olyan elterjedt mindenféle stúdióban. Abszolút ne várjunk tőle nagy basszust, dübörgő mélyeket, különösen fülkímélő kialakításának köszönhetően kifejezetten lágy, kellemes ám pontos a SUB tartományban.

Szintén kiemelt típusaink: AKG K-271 MK II, AKG K-702, Shure SRH-840, Beyerdynamic DT 770 M

Az összes stúdió fejhallgatónkat megtalálod ide kattintva!

AKG K-240 MKII

Élő hangosítás

Egy speciális egyvelege az előbbi két kategóriának. A nagy tömegre való tekintettel fontos, hogy bár hangzásra egy stúdió fülest keresünk, zárt legyen, mégis közepesen hosszú távon ne zavarjon a viselése, fül köré ülő karima  a praktikus, lineáris hangképe legyen, és bírjon rendesen megszólalni például egy beállás során. Ezen igényeknek tökéletesen felel meg az Audio-Technica ATH-M50X fejhallgató.

Szintén kiemelt típusaink: Shure SRH-840, Sennheiser HD-300 (és változatai), Audio-Technica ATH-M20X (a kistesó)

Az összes izé fejhallgatónkat megtalálod ide kattintva!

Audio-Technica ATH-M50X

Ha bármi kérdésed maradt volna, kíváncsi vagy melyik fejhallgató a jobb speciálisan számodra, illetve vásárolni szeretnél, fordulj hozzánk bizalommal, segítünk!

 

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .